آموزش اینستاگرام تصویری 2021-02-05

آموزش اینستاگرام به صورت تصویری از مبتدی تا حرفه ای + نکات کاربردی رایا پروژه

اما با رفتن پست های شما به این قسمت، بازدید های زیادی را میتوانید برای پست خود دریافت کنید. برای رفتن به اکسپلور، باید محتوای قوی و جذاب داشته باشید تا بتوانید مخاطب را جذب کنید. این روش برای افزایش فالور در اینستاگرام کار آمد و مفید است. زمانی که کاربر پست شما را چندین بار ببیند اینستاگرام متوجه میشود که محتوایی که شما قرار دادید خیلی خوب و ارزشمند است  که مخاطب برای آن وقت گذاشته است. بنابراین ارزش پیج شما را بالامیبرد و اون رو به دیگر افراد در اکسپلور اینستاگرام نشان میدهد.

نحوه ورود به اپلیکیشن اینستاگرام با توجه به آپدیت این برنامه متفاوت خواهد بود که در این قسمت از آموزش اینستاگرام از صفر تا صد ما به معرفی و توضیح هر دو روشی که ممکن است در حین ثبت نام با آن روبرو شوید می‌پردازیم. پس از نصب اینستاگرام، می‌توانید علاوه‌بر حساب فعلی که با استفاده از آموزش ساخت اکانت اینستاگرام ایجاد کرده‌اید، تا ۴ حساب دیگر را نیز در اپلیکیشن اندروید و iOS اینستاگرام (جمعاً ۵ حساب کاربری) داشته باشید. اینستاگرام مانند تلگرام امکان غیرفعال‌کردن موقت یا حذف دائمی حساب شما را در اختیارتان قرار می‌دهد.

ایجاد هشتگ برای یک هدف خاص مشتری همچنین به شما این امکان را می دهد تا از مردم بخواهید از این هشتگ سفارشی به عنوان دستگاه پاسخگو رسانه های اجتماعی استفاده کنند. این رویکرد بیشترین رقابت در اینستاگرام است که ما در فصل ۱۱ به عمق بیشتری از آن خواهیم پرداخت. ابزارهای اکانت بیزینس اینستاگرام برای این طراحی شده اند تا هم اطلاعات بیشتری را به شما نشان دهند و هم قابلیت گسترش فعالیت پیج به عنوان یک بازاریاب را داشته باشند. من نمی خواهم با فهرست و توصیف هر گزینه و تنظیمات حساب جزئی شما را خسته کنم، اما شما را تشویق می کنم که تنظیمات مدیریت حساب را مشاهده و هر کدام را بررسی کنید. اینستاگرام همچنان در حال افزودن قابلیت های جدید در صفحه اصلی به راههای هیجان انگیز است (به شکل ۲۰۱ نگاه کنید). برگه صفحه اصلی در گوشه سمت چپ پایین صفحه نمایش است و توسط نماد خانه تعیین شده است.

درصورتی‌که حساب شما Public (عمومی) باشد، اشخاص دیگر حتی در صورت بلاک شدن یا نداشتن امکان مشاهده‌ی استوری و لایو شما، می‌توانند از طریق استفاده از اینستاگرام بدون اکانت، محتوای حساب شما را ببینند. ازاین‌رو، بهتر است در صورت عدم تمایل به مشاهده‌ی محتوای پروفایلتان، ترجیحاً حساب خود را به صورت Private (خصوصی) در بیاورید. شما در اینستاگرام می‌توانید کاربران دیگر را دنبال یا فالو کنید یا برعکس، آن‌ها شما را دنبال کنند.

دوربین‌های اسمارتفون‌های امروزی به قدری پیشرفته شده‌اند که با دوربین‌های چند هزاردلاری رقابت می‌کنند. یک پست انگیزشی از یک تصویر ساده به همراه یک متن روحیه‌بخش تشکیل شده که فالوورهای شما را تهییج کرده و همچنین ارزشهای برند شما را بالا می‌برد. 1- ورود با اکانت فیسبوک و 2- ثبت نام با استفاده از ایمیل و یا تلفن همراه. تاریخ تولد خود را اضافه کنید و مجددا روی Next بزنید.

اینستاگرام با حدود دو میلیارد کاربر در ماه، برای معرفی و پیشبرد یک شرکت جدید ایده‌ آل است. یک کپشن (متنی که زیر تصویر به نمایش در می‌آید) بنویسید و در صورت تمایل با گزینه Tag People، دوستان خود را در تصویر تگ کنید. فروش آموزش درآمد بالایی دارد و اگر در این مسیر درست پیش بروید میتوانید برند شوید و درآمد زیادی داشته باشید. اگر مهارتی دارید آن را در پکیجی آنلاین در اینستاگرام به فروش برسانید. روش دیگری که برای درآمدزایی میتوانید استفاده کنید ، انجام تبلیغات در پیجتان است. البته برای اینکار شما باید پیج قوی و پربازدیدی داشته باشید تا درآمد خوبی کسب کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اپلیکیشن اینستاگرام را برای دستگاه iOS یا اندروید خود دانلود کنید. در ادامه نحوه نصب و راه اندازی اینستاگرام را می بینید. راه‌های زیادی برای ایجاد محتوای جذاب برای اینستاگرام وجود دارد. برخی از نکات شامل انتشار عکس‌ها و ویدئوهای باکیفیت، استفاده از هشتگ‌های مرتبط و تعامل با دنبال‌کنندگان در بخش نظرات است. مقاله راهنمایی‌های خاص‌تری در مورد ایجاد محتوای خوب ارائه می‌دهد. تگ کردن در اینستاگرام در سه بخش استوری، پست و کامنت قابل اجراست در واقع شما از طریق تگ کردن افراد برای آن‌ها اعلانی می‌فرستید تا محتوای مورد نظر را مشاهده کنند.

اکانت خصوصی اکانتی است که فعالیت‌ها و فالورها و فالووینگ‌های هر پیج تنها به افرادی نمایش داده می‌شود که درخواست دوستی آن‌ها پذیرفته شده باشد. در این بخش قسمتی در بالای صفحه مربوط به نمایش درخواست‌های دوستی افراد یا همان Follow Request است که اگر پیج شما خصوصی باشد برایتان نمایش داده خواهد شد. این کلمه را در قسمت پروفایل همه پیج‌های اینستاگرامی می‌توانید ببینید که نشان دهنده تعداد پیج‌هایی است که صاحب پروفایل دنبال می‌کند. فالو به معنی دنبال کردن است، با فشردن کادر آبی رنگی که در بالای صفحه هر شخص وجود دارد در واقع شما او را فالو می‌کنید و او به لیست فالووینگ‌های شما افزوده شده و محتواهای او برای شما نمایش داده می‌شوند.

در قسمت Full Name حتما نام دقیق کسب و کارتان را وارد کنید تا بازدیدکنندگان شما را بشناسند و به یاد داشته باشید که این نامی است که در قسمت بیو به نمایش در می‌آید و نام کاربریتان نیست. قابلیت کلوز فرند در اینستاگرام مخصوص استوری است که اکثر افراد آن را با حلقه سبز رنگ که دور عکس پروفایل ایجاد می‌کند می‌شناسند. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید کامنت‌ها را بر اساس کلمات کلیدی خاص فیلتر کنید، به‌طوری‌که کامنت‌هایی که حاوی این کلمات هستند به‌طور خودکار از نمایش پست شما حذف می‌شوند. این کار به شما کمک می‌کند تا از محتوای توهین‌آمیز، اسپم یا نظرات منفی که می‌توانند به محیط اینستاگرام آسیب برسانند، جلوگیری کنید.

تنظیمات نرم افزاری اینستاگرام و باقی اطلاعات کاربری تان در این قسمت قرار دارد. Account یا اکانت یک واژه‌ی انگلیسی است که معنی حساب را می‌دهد. اکانت اینستاگرام به حساب کاربری یا همان اطلاعات پیج هر کاربر در اینستاگرام می‌گویند. هر کدام از این حساب‌ها برای نوع فعالیت و محتوای شما در اینستاگرام می‌توانند مناسب باشند. شما می‌توانید حساب خود را با توجه به نیازها و هدف اصلی‌تان، به یکی از این دو نوع حساب تبدیل کنید یا حساب جدیدی را با نوع موردنظر ایجاد کنید. جالب است بدانید هشتگ‌ها یکی از کاربردی‌ترین روش‌هایی است که می‌تواند کمک کند تا پست‌های شما توسط افراد بیشتری دیده شود.

به این ترتیب بعد از انتشار استوری، باید گامی اضافه را طی کنید. بعد از انتخاب استوری‌های مد نظر خود، گزینه Next را بزنید. برای آنبلاک کردن اکانت به همان صفحه بازگردید و ضمن دنبال کردن مراحل بالا، گزینه Unblock را بزنید. روی یک مرورگر به وب‌سایت اینستاگرام (+) مراجعه و پروفایل شخص مورد نظر را باز کنید. شاهد پیامی خواهید بود که می‌گوید اکانت مورد نظر بلاک شده. یک پنجره تایید باز می‌شود که توضیح می‌دهد بعد از بلاک کردن اکانت باید منتظر چه باشید.

کم کم به فکر ایجاد یک هشتگ اختصاصی برای برند خود نیز باشید. بسیاری از کسب و کارهای موفق از هشتگ مخصوص خودشان برای معرفی محصول جدید، اطلاع رسانی یک رویداد و یا ایجاد یک کمپین استفاده می‌کنند. اگر قصد چنین کاری دارید حتما مطمئن شوید که قبل از شما کسی از این هشتگ استفاده نکرده باشد و بعد کاربران خود را به استفاده از آن تشویق کنید. هشتگ‌ در اینستاگرام تعداد زیادی پست از کاربران مختلف را در یک فید مجزا تجمیع می‌کند؛ البته فقط پیج‌های پابلیک در هنگام سرچ هشتگ خاصی به نمایش در می‌آیند. فیدهای اینستاگرامی دائما در حال تغییر است و با 80 میلیون پستی که روزانه روانه اینستاگرام می‌شود؛ سخت است که بتوانید در میان این حجم خودی نشان دهید و کسب و کار خود را بالا ببرید.

تگ قابلیتی است که می‌توان با استفاده از آن، افرادی را در پست و استوری خود یا در بخش کامنت ها تگ گرد. با تگ کردن، یک اعلان به شخصی که تگ شده است ارسال می‌شود و از این طریق او می‌تواند استوری یا پستی را که در آن تگ شده است مشاهده نماید. این بخش از آموزش صفر تا صد اینستاگرام به لایو اختصاص پیدا می‌کند.

پس از اینکه این قابلیت را در اینستاگرام خود فعال کردید میتوانید به راحتی در دایرکت های خود ریپلای کنید و به پیغام هایی که برای شما ارسال میشود پاسخ دهید. با انتخاب این گزینه یک کد به شما نمایش می دهد مع با اسکن کردن این کد دیگران میتوانند پیج شما را دنبال کنند . در این قسمت می توانید حساب هایی که به اینستاگرام شما متصل است را مشاهده کنید  .

تعدادی از افرادی که در حوزه طنز و انگیزشی فعالیت میکنند پیج خود را با دیدن دوره آموزش اینستاگرام استاد دیجیتال ارتقا میدهند و بعد با پذیرفتن تبلیغات هزینه زیادی دریافت میکنند. برخی از افراد هم طبق مهارتی که دارند شروع به فروش آموزش میکنند که از این روش درآمد چند صد میلیونی خواهند داشت. در این بخش باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید؛ اگر آدرس ایمیل خود را وارد کرده‌اید، با کلیک بر روی Confirm یک لینک به ایمیل شما ارسال می‌شود که با کلیک بر روی آن، ایمیل شما برای این اکانت اینستاگرام تایید می‌شود! از این پس اگر رمز خود را فراموش کنید، می‌توانید با استفاده از ایمیل خود رمزعبورتان را تغییر دهید. اینستاگرام فهرستی شامل تمام اکانت‌هایی که قبلا بلاک کرده‌اید فراهم می‌آورد.

این پست و استوری ها ممکن است شخصی یا در رابطه با کسب و کارشان باشد. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرطرفدار میباشد که در آن کاربران قادرند عکس و ویدئو های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. به دلیل پرطرفدار بودن این شبکه اجتماعی عظیم کسب و کارها به فکر راه اندازی پیج بیزینسی و فروشگاه آنلاین افتادند. اما مسلما برای ورود به هر زمینه کاری باید آموزش و مهارت درست آن را یاد بگیریم.

حالا اگر بخواهید استوری‌های خود را برای مدتی طولانی‌تر از ۲۴ ساعت مقابل چشم فالوئرها نگه دارید، می‌توانید از قابلیت «هایلایت» بهره بگیرید. برای حذف کردن کسی از لیست خود نیز کافی است به پروفایل خود، سپس منو، سپس گزینه Close Friends و در نهایت Your List بروید و در کنار نام کاربری فرد مورد نظر، دکمه Remove را بزنید. بعد از انجام این کار نیز هیچ اعلانی به دست شخص مورد نظر نمی‌رسد. اما توجه داشته باشید که افراد حاضر در لیست، می‌توانند ببینند که شما استوری خود را با دوستان نزدیک به اشتراک گذاشته‌اید و در نتیجه متوجه می‌شوند که خود در آن لیست حضور دارند. نکته مهم اینکه هنگام ضبط استوری شخصی دیگر، ویدیوی نهایی حاوی المان‌های رابط کاربری اپلیکیشن اینستاگرام هم خواهد بود.

به گفته اینستاگرام استفاده از این ابزار روشنایی مورد نیاز تصویر را به آن اضافه می‌کند که باعث می‌شود جزییات بیشتری از تصویر شما به نمایش در بیاید. برای استفاده از آن بر روی آیکون چوب مانند در بالای تصویر کلیک کرده و سطح مورد نیاز خود را تعیین کنید. وقتی شما عکس خود را در اینستاگرام آپلود می‌کنید، به طور اتوماتیک تبدیل به مربعی می‌شود که برای تبدیل آن به حالت اصلی بر روی آیکونی که دو فلش در کنار هم هستند کلیک کنید. در این مرحله می‌توانید از فیلترهای مخصوص اینستاگرام برای عکس خود استفاده کنید؛ اما عجله نکنید؛ زیرا هرکدام از این فیلترها شخصیت و حالت مخصوص خودشان را دارند که می‌توانند شدیدا تصویر شما را تغییر دهند.

در ادامه نحوه تگ کردن در هر کدام از محتواها را بیان می‌کنیم. این کار بسیار ساده است تنها کافی است به صفحه پروفایل پیج مورد نظر مراجعه کرده و علامت زنگوله را لمس کرده و نوع محتوایی(ریلز، پست، استوری و …) که قصد دارید از انتشار آن با خبر شوید را انتخاب کنید. به حساب‌های کاربری افراد گفته می‌شود که کاربران در آن محتواهای خود شامل پست و استوری و لایو را منتشر می‌کنند. ساختن یک حساب کاربری در اینستاگرام از اول ممکن است که کار سختی باشد، اما نا امید نشوید! ما در این مقاله نکات لازم در مورد ساختن یک اکانت در این پلتفرم را با شما در میان خواهیم گذاشت و بعد هم دروس آموزش صفر تا صد اینستاگرام با 4 جلسه رو می توانید مشاهده و دانلود کنید.

در انتها بیایید تنظیمات اکانتتان را با هم نگاهی بیندازیم. بر روی سه خط سمت راست بالا ضربه بزنید و بعد بر روی گزینه setting کلیک کنید. اگر پست‌های پیجی توجه شما را جلب کرده و می‌خواهید هر وقت این صفحه پست جدیدی بگذارد، اینستاگرام برای شما نوتیفیکیشن ارسال کند باید زنگوله را فعال کنید. دقت کنید که برای فعال کردن زنگوله باید حتما آن حساب را فالو کرده باشید. در ادامه شما را با نحوه حذف اکانت اینستاگرام آشنا می‌کنیم. برای اینکه دوستانتان را از لایوی که در حال مشاهده آن هستید با خبر سازید می‌توانید از آیکون موشک که در صفحه لایو، کاربر موردنظرتان وجود دارد استفاده کنید.

هنگام جستجو برای تگ‌ها درون اپلیکیشن، می‌توانید با فشردن دکمه آبی‌رنگ Follow، این تگ را دنبال کرده و کاری کنید که تمام پست‌های حاوی آن تگ در فید شما به نمایش درآیند. سپس با زدن روی همین هشتگ و فشردن دکمه Following، قادر به آنفالو کردن آن خواهید بود. بعد از اینکه روی یک تگ در تب Tags کلیک می‌کنید، مجموعه‌ای از تصاویر و ویدیوهایی به نمایش درمی‌آیند که توسط کاربران اینستاگرام و با این تگ مخصوص منتشر شده‌اند. برای ارسال یک تصویر یا ویدیو به شکلی سریع و بدون نیاز به باز کردن صفحه مکالمه، روی Camera در سمت راست تمام پیام‌هایی که درون اینباکس لیست شده‌اند بزنید. به صورت مشابه و به دلخواه، می‌توانید یک لوکیشن هم به تصویر خود اضافه کرده و گزینه اشتراک‌گذاری خودکار محتوا در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توییتر یا تامبلر را هم انتخاب کنید. با کلیک روی آیکن Direct Message‌ (به شکل یک هواپیمای کاغذی، مشابه با لوگوی تلگرام) می‌توانید تاریخچه فعالیت‌های خود در میان پیام‌های خصوصی را مشاهده کنید.

در ادامه، با چند مورد از مهم‌ترین گزینه‌های باقی‌مانده از بخش تنظیمات اینستاگرام آشنا خواهید شد. به متنی که در زیر پست‌ها یا ریلزهای اینستاگرام (پست‌های ویدئویی) نمایش داده می‌شود، کپشن گفته می‌شود. این متن، معمولاً بلند نیست و در آن امکان درج هشتگ یا تگ و منشن کردن سایر کاربران وجود دارد، اما نمی‌توانید در آن لینک با قابلیت کلیک‌کردن قرار دهید. از سوی دیگر، با مراجعه به وب‌سایت رسمی اینستاگرام هم قادر به استفاده از نسخه تحت وب آن هستید. با این همه آپلود تصویر و ویدیو و اشتراک‌گذاری محتوا با دیگر کاربران ایستاگرام تنها روی اپلیکیشن موبایل اینستاگرام امکان‌پذیر است.

انتخاب کنید که می‌خواهید شماره تلفن یا آدرس ایمیل ثبت‌نام کنید. هشتگها نقش خیلی مهمی در دیده شدن و همچنین جذب فالوور واقعی برای شما دارند، بنابراین لازم است نحوه صحیح هشتگ‌گذاری را بلد باشید و ابزارهای هشتگ‌ گذاری اینستاگرام را بشناسید. توی این دوره آموزشی بی‌نظیر یاد میگیرید که چطور یک پیج حرفه‌ای بسازید، کپشن اصولی بنویسید و حرفه‌ای هشتگ‌گذاری کنید. اگر یک برند تازه‌ تاسیس و جدید هستید، اینستاگرام یک پلتفرم ساده و قابل فهم است که شما را به مخاطبان تان نزدیک تر می ‌کند. این رسانه بیش از حد بصری و از همه مهم‌ تر ارگانیک است که همین آن را به یک پلتفرم سرگرمی اجتماعی عالی تبدیل می ‌کند.

اپلیکیشن اینستاگرام را روی دستگاه مبتنی بر iOS یا اندروید خود باز کرده و اگر لازم است وارد اکانت خود شده یا به اکانت صحیح سوییچ کنید. ناگفته نماند اگر از اینستاگرام برای ارتقا کسب و کار خود، برندسازی شخصی و پیدا کردن پروژه و شغل استفاده می‌کنید، بهره گرفتن از لینکدین نیز در کنار آن می‌تواند منجر به نتایج بهتری شود. برای آشنایی با لینکدین می‌توانید مطلب مجله فرادرس در همین رابطه که لینک آن در ادامه آورده شده است را مطالعه کنید. در بالای صفحه با انتخاب علامت مثبت می‌توانید پستی تازه ایجاد کنید. اینستاگرام در قالب پیامک یا ایمیل، یک کد فعال‌سازی برای شما ارسال می‌کند.

نوع محتوایی که در فید می‌بینید، به‌طور مستقیم توسط الگوریتم اینستاگرام تعیین می‌شود. آموزش مخفی‌کردن لایک‌ها در اینستاگرام یکی از ویژگی‌های مفید این اپلیکیشن است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا تعداد لایک‌های پست‌های خود را از دید دیگران پنهان کنند. این ویژگی می‌تواند در کاهش تأکید بر جنبه‌های رقابتی و فشارهای اجتماعی که گاهی از طریق تعداد لایک‌ها به وجود می‌آید، کمک کند. به‌ویژه برای کسانی که نمی‌خواهند تعداد لایک‌های پست‌هایشان مقایسه شود یا برای کسانی که تمایل دارند محتوایشان بر اساس کیفیت و ارزش آن ارزیابی شود نه بر اساس تعداد لایک‌ها، این امکان مفید است. در اینستاگرام قابلیتی به نام Close Friends یا همان دوستان صمیمی وجود دارد. با کلیک روی این گزینه، دوستان نزدیک خودتان را از بقیه جدا کنید.

برای اینکه پروفایل و اطلاعات پروفایل را کامل کنید، باید به صفحه پروفایل و بخش ویرایش پروفایل، Edit profile بروید. در این روش اگر هکر به گوشی شخص مورد نظر دسترسی داشته باشد می تواند، در اکانت شخص لاگین کند و به اطلاعات دسترسی پیداکند. در این روش هکر با در دست گرفتن گوشی فرد و وارد شدن به اکانت اینستای او می تواند به تمام اطلاعات دسترسی پیدا کند.

هنگامی که شما حالت گرفتن عکس و یا انتخاب تصویر را از کتابخانه خود را انتخاب کنید، به یک صفحه ویرایشگر منتقل می شوید. صفحه ویرایش اینستاگرام اجازه می دهد دو فعالیت اصلی را انجام دهید. اول، شما می توانید تصویر را ویرایش کنید و سپس قرار دادن آن به شکل نهایی که میخواهید استفاده کنید. دوم، شما می توانید اطلاعات نوشته شده را که با تصویر شما همراه است تهیه کنید. هر دو این فعالیت ها برای اهداف بازاریابی حیاتی هستند. تأثیر اجتماعی ترکیبی از تصاویر و پیام رسانی است.

برای اینکه آموزش اینستاگرام به بهترین شکل ممکن انجام شود، نخست لازم است به بنیادین‌ترین مسائلی بپردازیم که باید برای ورود به این شبکه اجتماعی بدانید و انجام دهید. سپس به صورت جزئی‌تر تمام قابلیت‌ها و امکانات اینستاگرام را از نظر رد خواهیم کرد. IGTV تلاشی عظیم از سوی اینستاگرام است که این شبکه اجتماعی را وارد دنیای پلتفرم‌های ویدیویی طولانی‌مدت کرده. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند ویدیوهایی تا سقف ۱۵ دقیقه (یا ۱ ساعت در صورت استفاده از ورژن دسکتاپی اینستاگرام) را با فالوئرها به اشتراک بگذارند. IGTV یک اپلیکیشن مجزا هم برای موبایل‌های آیفون و اندروید دارد، اما لزوما نیازمند استفاده از آن نخواهید بود و قابلیت‌های مربوط به این ویژگی در اپلیکیشن خود اینستاگرام هم یافت می‌شوند. صفحه خانه یا همان Home که آن را با علامتی به شکل خانه در پایین صفحه مشاهده می کنید، متشکل از ۷ بخش اصلی است که در آن می توانید فعالیت افرادی که دنبال کرده اید را ببینید.

خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام