سئو تصاویر با ابزارهای رایگان

بهترین ابزار های رایگان سئو معرفی 60 ابزار رایگان تست و تحلیل

ارائه رایگان به 5 نتیجه در هر متر محدود می شود، اما اغلب گرفتن یک نقطه داده سریع سریع کافی است. از طرف دیگر ، Google Tag Manager یک هدف ساده را برای شما امکان می دهد “برچسب ها” (مانند Google Analytics) را به HTML خود تزریق کنید. فراتر از آن، کاربران پیشرفته می توانند از Tag Tag Manager برای میزبان توابع SEO استفاده کنند. اگرچه گوگل توصیه نمی کند تا از Tag Manager برای وارد کردن عناصر مهم مانند داده های ساخت یافته استفاده کند، اما برای یک تن فعالیت های مرتبط با سئو مفید است. Link Miner یک برنامه افزودنی Chrome است که توسط Jon Cooper ، یکی از استادان ایجاد لینک ایجاد شده است.

برای رسیدن به این هدف، پایین‌تر از این امتیازات، page speed توصیه‌هایی برایتان دارد که می‌تواند به بهبود سایتتان کمک کند. اگر هم دنبال اصل الماس هستید در مقاله «افزایش سرعت سایت نوین» 8 روش کاربردی و حرفه‌ای را یاد بگیرید و سرعت سایت خود را بالا ببرید. پس حالا که سئوی سایت را خوب بلدید، بهتر است ابزارهای سئو برای کنترل و مدیریت آن را هم بشناسید تا همه چیز مثل موم در دست شما باشد. به کلی، یادگیری HTML و CSS برای همه‌ی افرادی که در زمینه‌ی طراحی و توسعه وب سایت فعالیت می‌کنند، بسیار مهم است و بدون آنها نمی‌توان به یک وب سایت جذاب و کاربرپسند دست یافت. ابزارهای هوش مصنوعی معمولاً ساده‌تر و کاربرپسندتر هستند و می‌توانند بسیاری از ویرایش‌های پیچیده را به‌صورت خودکار انجام دهند، که این امر باعث صرفه‌جویی در زمان و تلاش می‌شود. کاربران این کلمات را زمانی جستجو می‌کنند که آماده خرید یا انجام یک اقدام مشخص هستند.

بعید می دانیم که کسب و کارهای کوچک و متوسط به بیش از این مقدار نیاز داشته باشند. اگر برای یک حساب رایگان Semrush ثبت نام کنید، روزانه 10 اعتبار برای این ابزار دریافت می کنید. همانند Link Redirect Trace ، Redirect Path ابزاری مناسب از افراد خوب در Ayima است که مسیرهای تغییر مسیر و اطلاعات هدر را برای هر URL که بازدید می کنید نشان می دهد. Gotta تصدیق کنید، من سالها از این پسوند استفاده کرده ام و تقریباً همیشه در مرورگر من “روشن” است. اگر تجربه استفاده از هر کدام از این ابزارها را دارید، خوشحال می‌شویم که از پیشنهادات و نظرات شما عزیزان بهره ببریم.

سرعت لود شدن یک وبسایت به طور مستقیم بر روی تجربه کاربری، نرخ پرش و رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو تاثیرگذار است. گوگل و سایر موتورهای جستجو، سایت‌های با سرعت لود بالا را ترجیح می‌دهند و به آن‌ها رتبه بهتری می‌دهند. همچنین، کاربرانی که مجبور به انتظار طولانی برای لود شدن یک صفحه باشند، احتمالاً سایت را ترک کرده و به دنبال گزینه‌های سریع‌تر می‌گردند. بدین ترتیب اگر از وردپرس و افزونه رنک مث استفاده می کنید، تصاویر وبسایت شما به صورت خودکار در نقشه سایت شما قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب بایستی تصاویر را به تمام محتوای خود اضافه کنید تا به ارتقای محتوای وبسایت خود بتوانید کمک کند.

بنابراین بایستی به دنبال واژگان مرتبط و منحصر به فرد در خصوص توصیف تصاویر باشید. بدین ترتیب ما در خصوص تولید محتوای خود از زیر نویس عکس ها در متن استفاده نمی کنیم. بلکه در بخش سئو عکس متن های مربوط را در جایگاه به خصوصی قرار خواهیم داد. بنابراین می توانید در هر تغییر کوچکی سرمایه گذاری کنید، اما تمرکز خود را به رعایت اصول سئو عکس نیز بگذارید. همچنین از این رو متوجه خواهید شد که تنها با تغییرات ساده می توانید آمار و رتبه بندی وبسایت خود را تغییر دهید. همچنین تمام شیعیان خود را بر این خواهیم داشت که در زمینه سوالات مربوط به تصویر موفق عمل کنیم.

با توجه به تصویر می توانید آدرس سایت خود را وارد کرده و استارت(start) را بزنید. نقشه سایت شما ساخته شده و باید با آدرسی مثل example.ir/sitemap.xml قرار داده و منتشر کنید. توجه کنید که آدرس دقیق صفحه سایت مپ را باید به سرچ کنسول گوگل معرفی کنید. همانطور که در قسمت قبل گفتیم Keyword Planner زمانی رایگان است که شما یک پنل تبلیغاتی داشته باشید. اما بیشتر این ابزار ها پولی هستند و تنها برخی امکانات آنها بصورت رایگان است. با کمک این ابزار می توانید یک موضوع را جستجو کرده و کلمات کلید مرتبط با آن را پیدا کنید.

اگر به قسمت داده های مرتبط با جستجو بروید می توانید متوجه شوید که ترافیک سایت از کجا تامین میشود، از کلمات کلیدی، تبلیغات یا … . نسخه رایگان این ابزار فقط امکان مقایسه 5 مورد را به شما میدهد ولی با همین 5 مورد هم اطلاعات زیادی کسب خواهید کرد. با کمک این ابزار می توانید میزان جستجوی ماهانه کلمه کلیدی را بررسی کنید و دقیق تر در محتوای خود به کار ببرید. همچنین این ابزار کلمات کلیدی مشابه را نیز به شما نشان می دهد، در نتیجه کلمات کلیدی بیشتری را پیدا خواهید کرد. احتمالا ابزار Search Console یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای رایگان در این لیست است. تصور اینکه بدون دسترسی به داده‌های موجود در کنسول جستجوی گوگل به سئو مدرن پرداخته شود، بسیار سخت است.

با بهبود سرعت سایت، می‌توانید تجربه کاربری را افزایش داده، نرخ پرش را کاهش داده و در نهایت، رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید. خوشبختانه، پلتفرم‌های متنوعی برای تست و بهبود سرعت سایت وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا نقاط ضعف سایت خود را شناسایی کرده و برای بهبود آن اقدام کنید. اسکاوت سئولب یک ابزارهای هوشمند مدیریتی مخصوص سئو است که می توانید تسک های سئوی خود را در آن وارد کنید، آن ها را مدیریت کنید و به صورت اتوماتیک از امکانات این پنل جذاب و کاربردی استفاده نمایید. از ویژگی های این ابزار تخصصی می توان به امکان تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل سایت های رقیب، عیب یابی فنی، تحلیل محتوایی، تولید محتوای سئو شده و گزارش عملکرد از نقاط قوت و ضعف اشاره کرد. با استفاده از این ابزار هوشمند مدیریتی، می‌توانید استراتژی‌های سئوی خود را بهبود دهید و در نتایج جستجو از رقبایتان پیشی بگیرید.

در این مطلب، ابزارهای مفید و کاربردی سئو به شما معرفی خواهد شد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، به بهترین نتایج دست یابید. همچنین با استفاده از این ابزار، می‌توانید موقعیت مکانی وب‌سایت خود را برای دستگاه‌های مختلف نیز بررسی کنید. این اطلاعات می‌توانند به شما کمک کنند تا استراتژی سئو خود را برای کاربران موبایل بهینه‌سازی کنید. Mobile SERP Test یک ابزار است که به شما این امکان را می‌دهد تا رتبه‌بندی و موقعیت مکانی وب‌سایت خود در نتایج جستجوی موبایل را در هر مکان، شهر، ایالت، یا کد پستی خاص بررسی کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا مشخص کنید که چگونه وب‌سایت شما در نتایج جستجوی موبایل برای کاربرانی که از مکان‌ها مختلف به آن دسترسی دارند، نمایش داده می‌شود. HeadmasterSEO یک ابزار ساده و مفید برای بررسی سریع و انبوه لیستی از URL هاست است.

هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً می‌دانند به‌دنبال چه چیزی هستند. این کلمات با وجود این‌که جستجوی کمتری دارند اما هدف جستجو را به‌وضوح مشخص می‌کنند. کلمات متوسط در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، رقابت کمتری دارند و شانس رتبه گرفتنشان در گوگل بیشتر است؛ بااین‌حال، ممکن است هدف جستجوی کاربران همچنان کاملاً مشخص نباشد. کلمات کلیدی کوتاه، که با عنوان «کلمات کلیدی اصلی» یا «Head» نیز شناخته می‌شوند، عبارات یک یا دو کلمه‌ای پرجستجو هستند. این کلمات معمولاً در جستجوهای عمومی استفاده می‌شوند و به دلیل حجم بالای جستجو، می‌توانند ترافیک زیادی ایجاد کنند. واژه‌هایی مانند «فوتبال»، «تبلت»، «کاغذ دیواری»، «لباس» و «سفر» نمونه‌هایی از این دسته‌اند.

از این رو بایستی به این‌ موضوع فکر کنید که وقتی در مقاله ای در مورد موضوعی شروع به تولید محتوا می کنید انتظار دارید چه عکس یا محتوایی را بر روی وبسایت خود مشاهده کنید. از این رو اگر محتوای خود را با تصاویری مناسب و طبق الگوریتم سئویی بارگذاری نمایید می توانید نتیجه مطلوبی را به دست آورید. پیش از آن که به معرفی این ابزار بپردازیم، باید بدانید به دلیل تحریم های موجود هنگام ثبت نام در لیست کشورها، کشور ایران وجود ندارد. اگر می خواهید در گوگل و Google Maps به کاربران نمایش داده شوید، این ابزار برایتان مناسب است. با ثبت کسب و کار خود در GMB می توانید اطلاعات کسب و کار خود را در اختیار مشتریان بگذارید و با آنها در تعامل باشید.

برای هر تصویری که در صفحه استفاده می‌کنید، حتماً یک متن جایگزین (Alt Text) بنویسید. اگر تصویر با موضوع صفحه مرتبط است، متن جایگزین باید هم توصیفی باشد و هم به‌صورت طبیعی شامل کلمه کلیدی باشد. این کار علاوه بر کمک به سئو، به کاربران دارای مشکلات بینایی هم کمک می‌کند تا مفهوم تصویر را بهتر درک کنند. همان‌طور که اشاره کردیم، کلمه کلیدی یکی از معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی صفحات است. گوگل باید تصمیم بگیرد از میان میلیون‌ها صفحه کدام‌ها را به کاربر نمایش دهد و کلمات کلیدی به گوگل در درک معنای صفحه کمک می‌کنند. در دنیای بازاریابی دیجیتال، بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، یکی از موارد حیاتی برای رسیدن به نتایج بهتر در جستجوهای کاربران است.

دانستن این کلمات سبب می شود زودتر از سایر رقیبان، از آنها بهینه استفاده کرده و ترافیک سایت را افزایش دهید. این ابزار سئو رایگان این امکان را به شما می دهد که کلمات ترند را پیدا کنید. همچنین این ابزار قابلیت مقایسه دو کلمه کلیدی را نیز برای شما فراهم کرده است. برای مثال می خواهید ببینید کلمه فروشگاه ساز بیشتر سرچ می شود یا فروشگاه اینترنتی، کافیست این دو کلمه را در سایت وارد کرده و تفاوت آن دو را بررسی کنید. مرحله آنالیز رتبه کلمات کلیدی یکی از چالش‌های متخصصان سئو است که باید به‌صورت روزانه انجام شود. شما با نصب اکستنشن SEO Search Simulator by Nightwatch روی مرورگر کروم‌، می‌توانید بدون اینکه کلمه کلیدی را در میان صفحات گوگل جستجو کنید، رتبه آن را با یک کلیک ساده در این افزونه ببینید.

با کمک این ابزار تمام آمارهای سایتتان را از جمله بازدید روزانه، سن و جنس مخاطبین سایت، ساعات مراجعه به سایت، منابع ترافیک، میزان خروج از سایت شما و.. همانطور که میبینید این ابزار اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می دهد که با بررسی و تحلیل درست آنها می توانید سایت خود را بروز کنید و موفقیت خود را تضمین کنید. افراد زیادی هستند که در سایت های مختلفی به تبلیغ سایت خود پرداخته اند و بدون اینکه به نرخ بازدید سایت از طریق این تبلیغ توجهی کنند، به کار خود ادامه می دهد. گوگل آنالیتیکس این امکان را فراهم کرده است تا میزان بازدید سایت را از طریق تبلیغ مربوطه مشاهده کنید. با این روش می توانید به اثرگذاری تبلیغ پی برده و در صورت عدم نتیجه دهی دیگر آن کار را ادامه ندهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‎‌توانید با مشاوران شرکت تبلیغاتی ایران نوین تماس بگیرید. علاوه‌بر خدمات بالا، امکان شخصی‌سازی داشبورد براساس نرخ تبدیل، نرخ بازگشت و غیره نیز وجود دارد. در حالت دوم می‌توانید از طریق مروگر کروم اقدام کرده یا افزونه Google light house را روی مرورگر نصب کنید. با ثبت نام در پنل کاربری کلیک اول، می توانید از خدمات بی شمار ما بهره مند شوید. پس از به دست آوردن اطلاعات بالا، می توانید استراتژی تولید محتوا مناسب را تدوین و اجرا نمایید.

استفاده از Hunter.io به این معنی است که فقط می توانید یک دامنه را وارد کنید و بلافاصله آدرس های ایمیل مرتبط با آن را پیدا کنید. می توان گفت Hunter.io یک راه عالی برای یافتن آدرس های ایمیلی است که می توانید در کمپین های لینک سازی خود از آنها استفاده کنید. به همین ترتیب، دکمه ها شما را به نتایج مربوط به صفحات مربوطه در Google Maps می برند. برای به دست آوردن بهترین نتایج، باید مطمئن شوید که از دستورات دقیق استفاده می کنید. این ابزار کلمات و عبارات Reddit را که تمایل دارید در این رسانه ظاهر شوند را برایتان پیدا می کند.

این ابزار داده‌های مفید زیادی درمورد سایت‌ شما مانند تعداد بازدید، منابع ترافیک و … را ارائه می‌دهد. با اطلاعات دقیق Google Analytics (لینک را با فیلترشکن باز کنید)، بازاریاب‌های دیجیتال می‌توانند استراتژی محتوای خود را تعیین کنند یا آن را تغییر دهند. گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین ابزارهای رایگان است که هر دیجیتال مارکتر و متخصص سئویی می‌تواند از آن استفاده کند. Google Search Console، یکی ازکاربردی ترین ابزارهای رایگان برای بهبود سئو است. این ابزار به شما کمک می‎ کند تا سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل ارزیابی و بر روی تجربه ی کاربران نظارت داشته باشید. به بیانی ساده ‌تر، این تحلیل گر به شما اجازه می دهد عملکرد ‌سایت را از نظر گوگل ارزیابی کنید.

گذشته از ارائه داده های قابل توجهی برای هر URL که بازدید می کنید، می توانید ممیزی های اساسی در صفحه را نیز انجام دهید، دامنه ها را مقایسه کرده و داده های خود را صادر کنید. تعداد زیاد کارهای SEO که می توانید بصورت رایگان و با Chrome DevTools انجام دهید، بسیار جالب است. از ممیزی جاوا اسکریپت گرفته تا سرعت به جستجوگرها در صفحه، برخی از بهترین ویژگی ها به صورت پنهان اما کاملاً عالی هستند. به چند روش خاص برای استفاده از آن برای سئو نیاز دارید؟ این منابع را اینجا، اینجا و اینجا بررسی کنید. در اصل، این ابزار شماره 1 ضروری برای SEO محلی است – به ویژه اگر در بازاری که توسط گوگل سرو می شود زندگی می کنید. این امکان را به شما می دهد تا شغل خود را ادعا کنید، اطلاعات لیست را مدیریت کنید و به بررسی ها پاسخ دهید – از جمله موارد دیگر.

رتبه‌بندی سایت در گوگل یکی از مهم‌ترین معیارهای موفقیت یک وب‌سایت است. برای اینکه بتوانید عملکرد سایت خود را به خوبی تحلیل کنید و در جهت بهبود آن گام بردارید، نیاز به ابزارهایی دارید که به شما امکان مشاهده دقیق رتبه‌بندی سایت‌تان در گوگل را بدهند. سرور مبدأ که به طور کلی میزبان همه اطلاعات و محتوا وبسایت شما می باشد. همچنین این سرور ارائه دهنده خدمات کامل صفحات وب به بازدیدکنندگان را ممکن خواهد ساخت. از اینرو اغلب اطلاعات به دست آمده در این خصوص به تک تک بازدیدکنندگان وبسایت شما در جستجوی این موضوع نزدیک خواهد بود.

البته که ابزارهای بسیار دیگری گوگل ترند نیز وجود دارند که می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند. در مقاله بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می‌توانید لیست ابزارهای تمام بخش‌های بازاریابی دیجیتال را بخوانید. این ابزار به شما امکان می‌دهد وب‌سایت رقبا را بررسی کرده و ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفته‌اند. همچنین اطلاعات ارزشمندی مثل حجم جستجوی ماهانه و روند تغییرات این کلمات را در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار به شما امکان می‌دهد استراتژی کلمات کلیدی رقبا را نیز بررسی کنید. کافی است آدرس وب‌سایت رقیب را وارد کنید تا ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفته‌اند.

شما می توانید ایده های کلیدی را از ابزار رایگان سئو تحقیق کلمات کلیدی گوگل (Google Keyword Planner) پیدا کنید. ابزار Keyword Generator برای هر کلمه کلیدی یا عبارتی که وارد می کنید، ۱۰۰ کلمه کلیدی برتر را به شما نشان می دهد. همچنین داده های مهم کلمات کلیدی مانند حجم جستجو و میزان سختی کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد. فایندر citation محلی به شما این امکان را می‌دهد که بررسی عمیق تری در سئوی محلی وب سایت خود داشته باشید. نحوه عملکرد این ابزار به این صورت است که سایت شما را از میان رقیبان تان پیدا می‌کند. بنابراین می‌توانید تمام citation‌های سئوی محلی رقبای خود را شناسایی کنید.

به این ترتیب کاربران اینترنت با یک جستجوی ساده، به سایت شما برخورده و با محصولات یا خدمات برند شما آشنا می‌شوند. بنابراین صاحبان سایت باید هر چند وقت یکبار سرعت سایت خود را بررسی کنند و در صورت کند شدن آن را بهینه کنند. ابزار های مختلفی برای بررسی سرعت سایت وجود دارد، یکی از ابزارهای سئو گوگل، گوگل پیج اسپید است. با کمک این ابزار می توانید سرعت سایت را بر روی کامپیوتر و موبایل چک کنید. برای این کار کافیست آدرس سایت را وارد کنید و سپس نمره سایت خود را مشاهده کنید.

همچنین، SEMrush به کسب‌وکارها، ابزارهای تبلیغات کلیکی (PPC) را ارائه می‌دهد که کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی خود را مدیریت و عملکرد آن‌ها را نظارت کنید. برای بازاریابی محتوا نیز، SEMrush مجموعه‌ای از ابزارهای حرفه‌ای را فراهم می‌کند و برای کسب‌وکارها این امکان را فراهم می‌سازد تا استراتژی‌های بازاریابی محتوای خود را برنامه‌ریزی و اجرا کنند. با استفاده از این ابزار، شما می‌توانید اتصالات پایدار در صفحات وب خود را مورد بررسی قرار داده و اطلاعاتی در مورد وضعیت آنها دریافت کنید. اگر اتصالاتی غیرفعال یا اشتباهاً قطع شده باشند، ممکن است بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب و تجربه کاربری منجر به بهبود سئو شوند. گوگل آنالیتیکس یک ابزار رایگان است که طیف وسیعی از داده ها را برای وب سایت شما فراهم می کند. شما می توانید این موضوع را به روش های مختلفی تجزیه و تشریح کنید تا بازاریابی خود را بهبود ببخشید.

با توجه به اینکه بخش زیادی از ترافیک وب در دنیای امروز را دستگاه‌های موبایل تشکیل می‌دهند، طبیعی است که گوگل رسپانسیو بودن سایت‌ها را یک عامل مهم در رتبه‌بندی آن‌ها در نظر بگیرید. Google mobile friendly test یکی از ابزارهای رایگان سئو است که این شرکت در اختیار کاربران گذاشته است تا وضعیت سایت خود را برای نمایش روی دستگاه‌های موبایل و رسپانسیو بودنش بررسی کنند. یادگیری و آشنایی با همه ابزارهای سئو و بهینه سازی سایت ها و هچنین ابزارهای آنالیز و بهبود نرخ کلیک و تبدیل کاربران در مقاله بهترین ابزارهای رایگان سئو به درک اولیه برسید. رنک‌مث (SEO Rank Math) جدیدترین افزونه سئو وردپرس است که در سال‌های اخیر جای پلاگین یواست را گرفته است. این پلاگین با ویژگی‌های مختلف، به‌عنوان بهترین دستیار برای بررسی فاکتورهای سئو داخلی صفحات سایت‌ استفاده می‌شود. نسخه رایگان این افزونه امکانات خوب و ایده‌آلی را برای مدیریت وردپرس فراهم می‌کند.

ما اشاره کرده ایم که اهمیت استفاده از نام فایل‌ در خصوص توصیف عکس در وبسایت با پیشرفت‌های اخیر با API چشم انداز ابری گوگل مورد پرسش و پاسخ قرار گرفته است. با این حال، حتی وجود عکس متناسب با الگوریتم سئو، وضوح بالا و سایر موارد جزء تصاویر شفافی خواهند بود که هر کسی قادر در وبسایت شما قادر به تشخیص آن خواهند بود. به طور کلی طبق تحقیقات اخیر نشان داده شده است که این موضوع حدود 53% بر روی رشد وبسایت شما تاثیرگذار خواهد بود. با کمک این ابزار می توانید کلمات کلیدی اشتراکی را پیدا کنید، رتبه بندی سایت را ببینید، لینک های داخلی سایت و همچنین کلمات کلیدی برتر را نیز مشاهده کنید. این ابزار در مورد کلماتی که کاربران در مورد کسب و کارتان جستجو می کنند، نشان می دهد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری