تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تعامل2023-03-10
رازهای طلایی اینستاگرام : راهنمای جامع افزایش تعامل و رشد کسب و کار در شبکههای اجتماعی ویرگول
کسانی که بدون فالو، لایک، کامنت و … صرفاً از پیج بازدید میکنند، عملاً سودی برای صاحب پیج ندارند. معیاری به نام نرخ تعامل وجود دارد که میزان این ارتباطات را بررسی و کنترل میکند. همچنین تبلیغات، یک شاهراه برای افزایش نرخ تعامل به حساب میآید. شما از طریق تبلیغات در اینستاگرام، میتوانید محتوای خود را میلیونها بار به کاربران نشان دهید.
«درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... تبلیغات پولی مثل میانبری است که شما را مستقیماً به مشتریان هدف میرساند. البته فقط وقتی این کار را انجام دهید که واقعاً بهزودی مخاطب بتواند به آن دسترسی داشته باشد.
مثلاً اگر یک محتوای خبری منتشر میکنید، از کاربران بخواهید نظر خود را در مورد آن زیر همان پست کامنت بگذارند. الگوریتمهای اینستاگرام فاکتورهای مختلفی را برای رتبه بندی و نمایش محتوای پیجها به کاربران بررسی میکنند. از مهمترین فاکتورها میتوان به نرخ تعامل اشاره کرد که نقش مهمی در دیده شدن پیج دارد. نرخ تعامل هم بر اساس تعداد فالوور، لایک، میزان کامنتهای دریافتی و به اشتراک گذاشته شدن پست توسط کاربران اندازه گیری میشود. در نتیجه کاربران بیشتر تمایل دارند که با صاحب پیج تعامل داشته باشند و نظرات و سوالات خود را با او در میان بگذارند.
با پیروی از این راهکارها، می توانید شانس دیده شدن و تعامل با محتوای خود را در اینستاگرام و فیسبوک افزایش دهید. الگوریتم ریلز به دنبال نمایش محتوایی است که کاربر را به تماشا ترغیب کند و تعامل او را افزایش دهد. عملکرد و دقت هوش مصنوعی که اینستاگرام برای نظارت بر حسابهای کاربری استفاده میکند طی سالهای گذشته به مراتب افزایش یافته تا بتواند الگوی رفتاری کاربران را شناسایی کند. در نتیجه اقداماتی مثل فالو کردن، لایک کردن و کامنت گذاشتن بیش از حد و چنین اقدامات ربات گونه ای باعث میشود که هوش مصنوعی اینستاگرام قادر به تشخیص سریعتر کاربران عادی از رباتها باشد.
اگر میخواهید فالوورها با شما تعامل داشته باشند، شما هم باید با آنها در تعامل باشید. برای داشتن تعامل، شما باید به صفحات رقبا رفته و کامنتهای آنها را مشاهده و لایک کنید. با این کار نوتیفیکیشن لایک برای مخاطبان هدف ارسال میشود و احتمالاً پیج شما را بررسی میکنند. اگر محتوای جذابی داشته باشید، با شما تعامل برقرار کرده و ممکن است فالوو کنند. همچنین در مورد جشنوارههای فروش اطلاع پیدا میکنند و میتوانید مشتریان خود را افزایش دهید.
۲. تولید محتوای باکیفیت و متنوع
ابزارهای دیگری مانند فتوشاپ، ایلستریتور، افترافکت، کنوا، پریمیر و… نیز برای کمک به شما در این راستا وجود دارند. برای برندها، رایجترین رویکرد برای ویدیوهای زنده یک مصاحبه، یک پرسش و پاسخ، یا حتی پخش پشت صحنه از یک رویداد است. میمها سرگرمکننده، درگیرکننده و نهایتاً راه حلی عالی برای افزایش اینگیجمنت | Engagement برای برندها هستند. مخاطب دربارهٔ موضوعی یا اصلاً با موضوع آزاد سؤال بپرسد و شما جواب دهید.
میتوانید پیامهای آمادهای برای سوالات پرتکرار و تشکرهای ساده تنظیم کنید. یک پیام صمیمی و مرتبط ارسال کنید تا کاربران حس ارزشمندی دریافت کنند. اگر پاسختان غیرصمیمی باشد، نه تنها تعامل اینستاگرام افزایش پیدا نمیکند، بلکه ممکن است کاهش یابد.
لایو امکان تعامل در لحظه را با دنبالکنندگان شما را فراهم میکند. حساب اینستاگرامی creators@ ویدیوهای آموزشی زیادی در مورد نحوه ایجاد محتوای بهتر به اشتراک میگذارد. با وجود اینکه این مسئله بهطور معمول موقتی است، اما اگر شما هم به دنبال راهحلهای سریع و کارآمد برای رفع این محدودیت هستید، بهطور حتم تا پایان این مقاله با ژاکت آکادمی همراه باشید. در این مطلب، شما میتوانید با روشهای مختلف رفع محدودیت کامنت Instagram آشنا شوید و در نهایت از این مشکل بهراحتی خلاص شوید. تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار، هدف اصلی هر کسبوکار آنلاینی محسوب میشود.
ساخت محتوا اختصاصی متناسب با موضوع پیج خودتان
این میتواند شامل تگ کردن یک دوست، به اشتراکگذاری(شیر کردن) در فید یا استوریها، گذاشتن یک نظر(کامنت) و… باشد. این اقدامات تعاملات و درگیری(انگیجمنت) را برای حساب اینستاگرام برند افزایش میدهند. افرادی که به فروشگاه شما مراجعه میکنند، پس از چند دقیقه بدون آن که چیزی خریده باشند، از فروشگاه خارج میشوند! اگر این وضع برای مدتی ادامه داشته باشد، نه تنها از کسب و کار خود سود نخواهید کرد، بلکه بیزینس شما با خسارتهای مالی زیادی هم مواجه خواهد شد.
این ارتباطات شامل لایک، کامنت، سیو، به اشتراک گذاری، پیامهای دایرکت، کلیک روی لینکها، تگها و منشنها میشود. برای آشنایی کامل با این مفاهیم، مقالهی نرخ تعامل اینستاگرام چیست را مطالعه فرمایید. میمها یکی از محبوبترین و سریعترین راهها برای ارتباط با مخاطبان جوانتر و افزایش نرخ تعامل اینستاگرام هستند.
اما در یکی دو سال اخیر، ابزار Promote به اینستاگرام اضافه شده که واقعاً کمک بزرگی به افزایش تعامل صفحات کرده است. این ابزار به شما این امکان را میدهد که با پرداخت هزینه، پستهای خود را به میلیونها کاربر نمایش دهید و آنها را به صفحه خود جذب کنید. اگر محتوای بصری جذاب و ارزشمندی داشته باشید، کاربران شما را دنبال میکنند و با لایکها و کامنتهایشان به رشد صفحه شما کمک میکنند.
با استفاده از ابزارهای تحلیل اینستاگرام، میتوانید دادههایی مانند میزان تعامل، زمانهای اوج فعالیت مخاطبان، نوع محتوای پربازده و دیگر متریکهای مهم را بررسی کنید. با تحلیل این دادهها، نقاط قوت و ضعف محتوای شما مشخص میشود و میتوانید استراتژیهای خود را برای تولید محتوای جذابتر و هدفمندتر بهینه کنید. همچنین، با مقایسه عملکرد خود با رقبا، میتوانید از بهترین روشها برای افزایش تعامل بهره بگیرید.
همچنین میتوانید مشتریان آنها را شناخته و با دقت در نقاط ضعف آنها،مشتریان را جذب کسبوکار خود نمایید. بازیها یک راه سرگرمکننده دیگر برای تعامل با مخاطبان شما هستند. آیا دادههای جالب زیادی دارید اما مطمئن نیستید که آیا مخاطبان شما به اعداد علاقهمند هستند؟ آنها را به یک اینفوگرافیک یا پست کاروسل برای اینستاگرام تبدیل کنید. معرفی دوباره برند شما را انسانیتر میکند و این ارتباط میتواند دلیل خرید کسی از شما به جای یک کسبوکار دیگر باشد. علاوه بر این، اینفلوئنسرها معمولاً مخاطبین وفادار خود را نیز دارند.
{انتشار محتوای فان
|}زمانی که کلمه کلیدی مرتبط با خواستهتان را در اینترنت جستجو میکنید، ممکن است نتایج جستجو شامل ترکیبی از نتایج ارگانیک و تبلیغات پولی باشد که بهطور برجسته در موتور جستجوی گوگل ظاهر میشوند. همچنین میتوانید برای افزایش سیو و شیر پست های خود از خدمات خرید سیو اینستاگرام و خرید شیر اینستاگرام استفاده کنید. برای تعامل بیشتر با مخاطبین در اینستاگرام راههای زیادی وجود دارد؛ برای مطلع شدن از این روشها در ادامه همراه ما باشید. فیسبوک سعی می کند تا با نمایش محتوایی که با علایق هر کاربر مطابقت داشته باشد، تجربه بهتری را برای او فراهم کند.
همچنین پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست هم کمک زیادی به بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام میکند. از مهم ترین راه های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام انتشار محتوا به صورت منظم است. هرچه بیشتر پست کنید، فالوورهای شما فرصت بیشتری برای تعامل دارند. برای تازه نگه داشتن فید خود و مجذوب کردن فالوورها به یک برنامه منظم متعهد شوید. همچنین به زمان هایی که تعامل کاربر با پیج شما بیشتر بوده است توجه کنید. بدیهی است که اگر زمانی پست را منتشر کنید که مخاطبان در خواب هستند، به اندازه لازم دیده نخواهید شد.
در مقاله تبلیغات در اینستاگرام، با بهترین روشهای مارکتینگ در اینستاگرام آشنا شوید. در حقیقت کاربرانی که هیچ واکنشی به پستها و استوریهای شما نشان نمیدهند، طبق آخرین الگوریتم اینستاگرام بهعنوان فالورهای فیک شناخته میشوند و هیچ نقشی در رشد پیج اینستای شما ندارند. اگر میخواهید بلاگری را در شبکههای اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات... میتوانید لیستی از كلمات مرتبط با پیج خود در بیاورید، آنها را در بخش جستوجوی اینستاگرام جستوجو کنید و ببینید کدامیک هشتگهای خوبی ساختهاند. ببینید با چه پیجهایی موضوع مشترک دارید و حداقل بخشی از فالوورهای آنها، مخاطب بالقوهٔ شما هستند. با این پیجها لایو مشترک بگذارید و دربارهٔ موضوعی که برای مخاطبان هر ۲ پیج جالب است، صحبت کنید.
بدون دسترسی کافی، به طور قابل توجهی درگیری خود را نیز کاهش میدهید. به دنبالکنندگان اینستاگرام خود نگاهی به روزمرگیتان را نیز بدهید. مردم دوست دارند فرصتی برای بیان نظر خود داشته باشند، بنابراین از آنها بازخورد بخواهید. بگذارید آنها نظرات خود را در مورد برخی از تصمیمات کسبوکار شما بیان کنند.
- {
- اگر مطالب طنز به قدری باشند که باعث انحراف محتوا از زمینهی اصلی فعالیت پیج شوند، میتوانند اثر منفی هم در پی داشته باشند. |}{
- با افزایش تعامل استوری اینستاگرام، استوری شما جلوتر از دیگر فالووینگهای مخاطب قرار میگیرد و بیشتر دیده میشود. |}
- برای تازه نگه داشتن فید خود و مجذوب کردن فالوورها به یک برنامه منظم متعهد شوید.
- شما اگر بتوانید یک شبکه تجاری ایجاد کرده و با اینفلوئنسر مارکترها مراوده داشته باشید، شانس بیشتری برای دیده شدن و افزایش فروش دارید. {
- تبلیغات پولی میتواند با هدف قرار دادن مخاطبان خاص، نتایج سریع و کارآمدتری در کسبوکار شما به همراه داشته باشد و این نتایج قابل اندازهگیری هستند. |}
- هر چه میزان تعامل بیشتر باشد، احتمال اینکه محتوا در فید تقویت شود و توجه بیشتری را به خود جلب می کند، بیشتر خواهد شد.
کپشن ها میتوانند باعث افزایش ارتباط و صمیمیت بین شما و مخاطب شوند پس هر چه کپشن طولانیتری بنویسید مخاطب از شما شناخت بیشتری پیدا میکند و به مرور میزان تعامل مخاطب با شما افزایش پیدا میکند. به مجموعه ارتباطاتی که در یک صفحه اینستاگرام صورت میگیرد تعامل گفته میشود. اما در بین این راهکارها تنها برخی بیشترین میزان تاثیرگذاری را داشته و میتوانند نتایج مطلوبی را حاصل کنند. استفاده از عکس پروفایل حرفهای، نوشتن بیوگرافی جذاب و استفاده از لینک مناسب به وبسایت یا صفحه دیگر، از جمله مواردی است که به جذابیت صفحه شما کمک میکند و باعث جذب بیشتر فالوور میشود.
این یک ایده خوب است که هر از گاهی یک پست “معرفی” به اشتراک بگذارید. تا خود را دوباره به دنبالکنندگان خود معرفی کنید، به ویژه که شما دنبالکنندگان جدیدی به دست آوردهاید. این به دنبالکنندگان شما بینشی درباره کسبوکار و اینکه شما کی هستید میدهد. یک “روز در زندگی” را به عنوان یک ریل یا در استوریهای اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. اگر محصولات تولید میکنید، میتوانید به کارگاه بروید و بخشهایی از آنجا را به اشتراک بگذارید. در سالهای اخیر توجه بسیاری از افراد به سمت پردرآمدترین مشاغل فریلنسری جلب شده است.
اینستاگرام دارای قدرت تاثیر گذاری بسیار زیادی نسبت به شبکه های دیگر است . تمام تلاش شما در اینستاگرام , برای انتقال یک پیام و در نهایت تاثیر گذاری روی افراد است . نرخ تعامل اینستاگرام یک پارامتر بسیار مهم است؛ زیرا میتواند تعیین کند که میزان تاثیرگذاری پیج شما بر روی کاربران دیگر تا چه اندازه است. در واقع تعامل یک عامل کلیدی در شبکه های اجتماعی است که نیاز هست آن را دنبال کنید.هنگام فعالیتهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی، فراموش نکنید که شبکه ی اجتماعی به معنای اجتماعی بودن است. تعامل در واقع به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید روابط معناداری را در شبکه های اجتماعی با مشتریان فعلی و بالقوه خود برقرار کنید.
تبلیغات در اینستاگرام و فیسبوک، یک راه سرمایه گذاری موثر برای رشد کسب و کار شما است. بهترین رویکرد، استفاده ترکیبی از انواع محتوا برای دستیابی به بهترین نتایج است. با آزمایش و بررسی نتایج، می توانید بهترین استراتژی محتوایی را برای کسب و کار خود پیدا کنید. هر چه تعداد افراد بیشتری با پست تان تعامل برقرار کنند، امکان دیده شدن پست تان افزایش خواهد یافت.
اگر میخواهید کاربران اینستاگرام را به سمت پیج خود جذب کنید، یکی از موثرترین عوامل، تولید محتوای اختصاصی میباشد. اما چنانچه محتوای اختصاصی تولید کنید و با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید، روز به روز به فالوورهای پیج اینستاگرام شما افزوده خواهد شد. در این صورت شما این فرصت را دارید که نرخ تعامل پیج خود را افزایش دهید. از جمله بهترین تکنیکهای بازاریابی برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام، اعطای هدایا و جوایز ارزنده به مخاطبین فعال و مشتریان وفادار است. انجام این کار در اصل یک نوع تنش مثبت را در جامعه مخاطبین هدف شما ایجاد میکند. به عبارتی، وقتی شما به یک یا چند نفر از مشتریان خود هدایای خاص اعطا میکنید، سایر مخاطبین و مشتریان نیز تلاش میکنند تا در دفعات بعد جایگزین این افراد شوند.
بنابراین، تاثیر این تبلیغات در افزایش فروش نباید نادیده گرفته شود. تبلیغات شاپینگ، یکی از روشهای تبلیغات پولی ترکیبی است که به راحتی به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا میکنید. برای تبلیغات در موتور جستجو، باید کمپینی در گوگل ادز راهاندازی کنید.
نکاتی که در این مقاله به آن اشاره شد ایدههایی برای افزایش تعامل کاربران با شما در شبکههای اجتماعی است. اگر نگاهی به آمار شبکههای اجتماعی بیندازید، متوجه میشوید که تعداد کاربران و میزان استفاده از آن افزایش پیدا کرده است. از طرفی، تعداد پیجها و کسب و کارهای فعال در شبکههای اجتماعی هم افزایش یافته و باعث رقابت سنگین میان آنها شده است.
تبلیغات پولی هم بهصورت آنلاین (مانند تبلیغات در گوگل و اینستاگرام) و هم آفلاین (مانند بیلبوردها و تلویزیون) انجام میشود. با این حال، در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بالاتری پیدا کرده است. اینستاگرام اخیراً قابلیتی را معرفی کرده است که به کاربران این امکان را میدهد تا پست های خود را به صورت مشترک با سایر کاربران ایجاد کنند. شما می توانید با محاسبه این نرخ، استراتژی مناسبی برای پیشرفت پیج تان بچینید.
بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام