مقالات

سئو کلاه سیاه چیست؟

🎩سئو کلاه سیاه چیست و چه کارهایی با آن میتوان انجام داد ؟

به این پست امتباز دهید
[Total: 0 Average: 0]

▪️امیدواریم این مقاله برای افرادی که با این اصطلاحات آشنا نیستند ، مفید باشد و آنها را به درستی در مسیر تبدیل شدن به میلیونر های آینده سئو راهنمایی کند.

❓سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه ، دستکاری نتایج درمقابل الگوریتم های طبیعی موتور جستجو میباشد. درواقع سئو کلاه سیاه با معیار های غیر طبیعی تا حدودی جایگاه وبسایت را در نتایج جستجو بهبود میبخشد .

📌سئو کلاه سیاه به روش های مختلفی انجام می شود. یکی از روش های مدرن و رایج برای این کار خرید لینک pbn است.

🔗شبکه وبلاگ های خصوصی یا همان pbn ، مجموعه ای از وبسایت هاست که به منظور انتقال قدرت به یک وبسایت (گاهی چندتا) به یک دیگر اشاره کرده و سیگنال میفرستند.

📌بارگذاری محتوا در سایت ها و لینک گرفتن از آنها ، باعث میشود بخشی از اعتبار و ارزش pbn به سایت شما منتقل شود .

❓سوال شما این است که pbn چطور کار میکند ؟ هر وبسایتی که در شبکه pbn است باید هاست جداگانه و با ادرس و آیپی جداگانه ای ساخته شود.

❓محتوای وبسایت های pbn را چگونه تهیه کنیم ؟

▪️الف) نوشتن محتوا را به یک نویسنده بسپارید و برای اینکار هزینه کنید.

▪️ب) محتوا را دستکاری کنید ، ابتدا تغییراتی را بوجود آورده و هرگونه اشکال دستور زبان را ویرایش کنید. (توصیه می کنیم از سایت Grammarly برای ویرایش گرامر استفاده کنید ، کار با آن بسیار آسان است)

▪️ج- خودتان محتوا بنویسید.

✔️اگر گزینه ب را انتخاب میکنید ، باید دنبال یک محتوا جهت دستکاری کردن آن متناسب با موضوع و نیاز خود باشید.

✔️لیست ابزار هایی برای تولید محتوای دستکاری :

1. افزونه Scrapebox (توصیه میشود در گام اول این افزونه را بخرید)
2. تولید کننده محتوای GSA (این ابزار همچنین برای جاسازی لینک در مقالات هم استفاده میشود)
3. ابزار SEO Content Machine
4. افزونه WP Automatic

✔️لیست ابزار های انتشار دهنده محتوا :

1. نسخه رایگان Small SEO Tools Article Rewriter
2. نسخه رایگان Spin Rewrite
3. نسخه رایگان Word AI
4. نسخه رایگان Chimp Rewriter
5. نسخه رایگان و پولی Spinner Chief

✔️لیست ابزار های تشخیص محتوا کپی شده :

1. نسخه رایگان Small SEO Tools Plagiarism Checker
2. نسخه رایگان Grammarly Plagiarism Checker
3. ابزار Copyscape (ابزاری پولی با قیمت ارزان )
4. نسخه رایگان Duplichecker

🔖پروکسی ها :

برای اکثر ابزارهای معرفی شده ، شما نیاز به استفاده از پروکسی دارید ، سوال اصلی این است که پروکسی چیست ؟

📌پروکسی در اصل به عنوان یک ماسک استفاده میشود و به شما این امکان را می دهدکه اطلاعاتتان را بدون فاش شدن مکان حضور ارسال کنید.

📍پروکسی ها رو میتوان به صورت دستکاری شده بدست آورد و هم میتوان آنها را خرید. راهنمای استفاده از پروکسی و راهنمای نصب آن روی سرور را حتما مطالعه کنید.

✔️لیست پروکسی های دستکاری شده :

1. ابزار ScrapeBox Proxy Scrape
2. نسخه رایگان GSA Proxy Scraper
3. ابزار Proxy Broker

💡لازم به ذکر است ، تعداد بسیار زیادی از پروکسی ها در سطح وب وجود دارند و این موارد ذکر شده مثال بودند.

🔖تحقیق کلمه کلیدی

❓تحقیق درباره کلمه کلیدی یا keyword research به چه معناست ؟

تحقیق درباره کلمه کلیدی ، فرایندی است برای بررسی میزان جستجو و ارزش کلمه و تجزیه و تحلیل وبسایت هایی که با این کلمه توانسته اند رتبه خوبی بگیرند .

📌کاربرد اصلی سنجش تلاش و کار شما جهت رسیدن به صفحه اول گوگل روی کلمه کلیدی خاصی میباشد .

💡نکته : هدف این هست که افراد مبتدی یادگیری درباره keyword research را مورد تجزیه و تحلیل و بررسی دقیق قرار دهند.

✔️چند ابزار وجود دارد که استفاده از انها را به شما توصیه میکنیم :

▪️ابزار SEOQuake یک افزونه مفید برای مرورگر است که به نوار بالایی مرورگر متصل شده و وبسایت را در موتور جستجو بینگ و گوگل با فاکتور های مختلفی بررسی میکند.

▪️ابزار SEOMinion هم یک افزونه دیگر برای مرورگر است که سئو on-page سایت را با عوامل مختلف مورد بررسی قرار میدهد.

▪️ابزار mozbar افزونه ای برای مرورگر است که میتوانید جستجو های سفارشی شده در موتور جستجو را با آن انجام دهید ، میتوانید فاکتورهای on – page صفحه را بررسی کنید ، گزارشی از داده های نتایج جستجو رو در فرمت اکسل دریافت کنید و …

▪️ابزار AHrefsBar بهترین ابزار برای تحقیق کلمه کلیدی ، تفکیک کشور ، جزئیات نتایج جستجو و آنالیز رقبا و سایت های شخصی با فاکتورهایی مشابه ابزار SEOQuake میباشد.

▪️ابزار Keywords Everywhere برای تعیین ارزش کلمه کلیدی ، کلمات کلیدی مرتبط و آنالیز استفاده میشود. ابزاری رایگان برای کلمات کلیدی میباشد که استفاده از آن بسیار ساده است.

🎩حجم جستجو چیست و چرا مهم است ؟

برای این موضوع ، ما به صورت ترکیبی از منابع مختلف استفاده میکنیم. میزان حجم جستجو در ابزار ها معمولا در داده های یکساله محاسبه شده و سپس به 12 قسمت تقسیم می شود.

📍اساساً ، ابزارها نشان می دهند که هر کلمه کلیدی در هر ماه چند بار جستجو میشود.

📌طبق این گفته ها ، درواقع ما دنبال کلماتی هستیم که حجم جستجو خوب و رقابت متوسط یا کمی داشته باشند.

📌تا اینجا فهمیدیم که داشتن حجم خوب درجستجو به چه معناست. اما چه چیز باعث میشود رقابت یک کلید واژه متوسط یا کم باشد ؟

🌀ما چندین فاکتور را در وبسایتهایی با رتبه بالا برای یک کلمه کلیدی بررسی کردیم ، فاکتورهای بررسی شده موارد زیر بودند:

▪️تعداد بک لینک / کیفیت بک لینک / دامنه هایی که بک لینک میدهند.
▪️طول محتوا / سئو on-page برای صفحات رتبه دار
▪️سن دامنه (همیشه 100٪ نیست ، اما می تواند مهم باشد)
▪️اعتبار دامنه و صفحه و Trust Flow (TF)
▪️تاریخچه نتایج جستجو

💡از ابزار UberSuggest برای پیدا کردن کلمه کلیدی های خوب استفاده میکنیم .

📍در حالت کلی تر هدف استفاده از این ابزار پیدا کردن حجم جستجو برای کلمات کلیدی خاص ، گروه بندی کلمات کلیدی ، پیگیری فعالیت رسانه های اجتماعی برای رتبه بندی وب سایت در دسته ای از کلمات خاص میباشد .

🔖نکته: در یک راهنمایی کوتاه ، قصد داریم به شما پیدا کرن کلمات کلیدی دشوار را آموزش دهیم ، طوری که دقیق بدانید دنبال چه چیزی باید باشید و همچنین کلمات کلیدی وبسایت یا شخص دیگری را نیز از رده خارج نکنید .

📌گزارش کلمات کلیدی که Ubersuggest پیشنهاد میدهد ، به این صورت است که :

📍کلمات کلیدی ، حجم جستجو ، CPC ، هزینه تبلیغات ادوردز کلمه و میزان رقابت و سختی آن برای رتبه بند در نتایج جستجو ارائه میدهد.

🔖برای مثال ما کلمه ” نقاشی های هنری معروف ” را در این ابزار بررسی کردیم ، عدد 1300 برای حجم جستجو ،قیمت cpc : 0.90 $ ، 83: PD و SD: 38 ، بدست آمد که چندان بد نیست اما نشان میدهد که کلمه پر رقابتی است اما رقابت شدیدی دارد.

📌 طبق تجربه ما معمولاً هر کلمه ای که امتیاز بالاتر از 25 داشته باشد در رده نسبتا سخت و پر رقابت قرار میگیرد.

در قسمت دیگری از این ابزار ، شما نتایج جستجو گوگل را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود میبینید و وقتی روی یک نتیجه کلیک کنید ، با آمار جالبی رو به رو میشوید .

📌اولین آمار جالبی که باید به آن توجه کنید ، تعداد اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی است که در واقع نشان دهنده میانگین فعالیت وحضور در این شبکه هاست.

📌علاوه این شما آمار رتبه کلید واژه در صفحه ، تعداد لینک صفحه و امتیاز دامنه را نیز خواهید داشت.

🔖مسلما وبسایت های برتر برای اینکه در این امتیاز بندی رتبه بهتری داشته باشند ، هزینه ای زیادی میکنند.

🌀ابزار دیگری که استفاده میشود ، ahref است ، این ابزار به شما میگوید که کدام کلمه کلیدی برای گرفتن رتبه راحت تر است و سپس کلمات کلیدی مرتبطی را نیز پیشنهاد میکند.

📌اما استفاده از این دو ابزار به تنهایی کافی نیست ، بنابراین از ابزار سوم یعنی LongTailPro هم کمک میگیریم.

📌 آمار دریافتی با ابزار LongTailPro شامل مواردی مانند ، دامنه هایی که به سایت شما لینک داده اند ، ادرس url های ایندکس شده ، تعداد لینک های داخلی و … میشود.

📍اکنون که ابزارهای مختلف و نتایجی که با ما ارائه میدهند را معرفی کردیم ، نوبت به بررسی تاریخچه SERP برای کلمات کلیدی مرتبط است.

🔖بررسی تاریخچه SERP نشان می دهد که گوگل با نتایجی که برای آن کلمه کلیدی نشان می دهد ، چقدر ارتباط گرفته و راحت است.

📌نتیجه تحقیق درباره کلمه کلیدی :

📌همانطور که تا الان متوجه شدید ، کلمه کلیدی برای رتبه بندی نیاز به زمان ، تلاش و پول دارد.

📍با این حال ، آنچه ارائه شد صرفا نحوه انجام برخی تحقیقات است که در رقابت های متوسط و زیاد استفاده میشود.

🔖اطلاعات بدست آمده به شما میگوید که آیا کلمه کلیدی مورد نظر ارزش رتبه بندی را دارد یا خیر.

📍مطمئنا شما نمی خواهید در ابتدای کار در مقابل وبسایت های قوی و بزرگ قرار بگیرید.

💡برای بررسی اعتبار و بزرگی وبسایت ها میتوان از ابزار https://www. authorityhacker .com/site-architecture/ استفاده کرد.

🔖در حالت کلی ، اگر تازه کار هستید ، توصیه میکنیم بهینه سازی را برای کلمات کم رقابت ، مترادف و مرتبط (lsi) و لانگ تیل ها یا همان عبارات طولانی انجام دهید.

کلمه کلیدی Longtail یا دم دراز ، یک عبارت طولانی است با هدف جذب ترافیک و تعداد زیادی مخاطب در یک کسب و کار که روی یک مفهوم خاص با بیش از سه کلمه ، استفاده میشود.

کلمات کلیدی: LSI اصطلاحا کلمات مرتبط و هم مفهوم هستند که موتورهای جستجو برای درک عمیق و بهتر مطالب در صفحه وب از آنها استفاده می کنند.

 

 ابزار های تحقیق برای کلمه کلیدی:

1 نسخه رایگان

UberSuggest 2. نسخه رایگان

Keywords Everywhere 3. نسخه رایگان

Keyword Shitter 4. نسخه رایگان

Answer The Public 5. نسخه رایگان

Keyword Planner 6. نسخه پولی

ScrapeBox 7. نسخه پولی

Ahrefs 8. نسخه ثبت نامی و پولی SEMRush

 

🔗بک لینک ها

درواقع بک لینک ، پیوندی است که در سایت دیگری استفاده و از آنجا به سایت شما لینک داده میشود. هدف از این کار تلنگری به موتور جستجو درباره وبسایت شماست . اگر میخواهید نمونه لینک های متنوعی برای سایت خود داشته باشید ، پس به این معناست که وبسایت شما باید از منابع مختلف لینگ بگیرد.

🔖بک لینک ها باید پشت هم باشند ، این جمله به چه معناست ؟

📌در ردیف اول بک لینک ها (لایه شماره 1) ، به طور مستقیم به وبسایت شما لینکی از دامنه های با قدرت و اعتبار بالا (مثل : فیس بوک ، توییتر ، وبسایت های2.0 و وبلاگ های قوی) داده میشود.

📌در ردیف دوم بک لینک ها (لایه شماره 2) به بک لینک های لایه اول لینک داده میشود.

🌀برای مثال ، شما میتوانید لینک فیلم یوتیوب خود را (لایه اول : در یوتیوب به سایت شما به طور مستقیم لینک داده میشود) در یک وبلاگ Tumblr قرار دهید. در هنگام ساختن بک لینک در سایت سرمایه و لایه اول حتما به متن لینک یا همان انکر تکست دقت کنید و حتی از چند مدل متن لینک استفاده کنید .

💡انکر تکست چیست ؟ متنی که برای لینک دادن انتخاب و برجسته میشود.

در این قسمت لیستی از انواع بک لینک ها و نرم افزار هایی که در ساخت لینک به شما کمک میکنند را آورده ایم :

انواع بک لینک ها :

• وب 2.0
• نظرات بلاگ
• سوشال بوکمارک
• لینک در محتوا
• لینک در اخبار ومجلات
• پست مهمان
• لینک های بیو در پست های مهمان
• لینک های وبینار ها
• لینک در انجمن ها

منابع وب 2.0 جهت لینکسازی :

• Tumblr.com
• WordPress.com
• Blogspot.com
• Sites.Google.com
• LiveJournal.com
• Xing.com
• Web.com
• Wix.com
• Medium.com
منابع سوشال بوکمارک جهت لینکسازی :
• Reddit.com
• Tumblr.com
• Pinterest.com
• Plurk.com
• StumbleUpon.com
• Scoop.it
• Flipboard.com
• Myspace.com
• Slashdot.org
• Fark.com
• Delicious.com
🔖ابزارهای ساخت بک لینک :

برخی از انواع بک لینک های به طور اتوماتیک با نرم افزار ساخته میشوند ، برای این کار شما نیاز به محتوا و پروکسی دارید. در اینجا لیستی از منابع و ابزار های ساخت بک لینک را آورده ایم .

ابزار های ساخت بک لینک :

• ابزار Scrapebox (موارد استفاده : کامنت در بلاگ ها ، پروکسی و وب 2.0 )
• ابزار GSA SER (نرم افزاری برای ساخت بک لینک انبوه ، با ویژگی تغییر و چرخش مقالات)
• ابزار Ranker X
• ابزار AutoFill Magic
• ابزار Kontent Machine
• ابزار Senuke TNG ( در خیلی از موارد کاربرد چندان خوبی ندارد ، اما هنوز هم استفاده میشود)

ابزار های چک کردن بک لینک ها – ( برای بررس ایندکس شدن بک لینک)

• نسخه رایگان Ahrefs
• نسخه رایگان Small SEO tools
• ابزار Moz
• ابزار NeilPatel
• ابزار SEMRush
• ابزار CognitiveSEO
• ابزار Majestic SEO
• ابزار SEO SpyGlass

 

منبع : کانال تلگرام @Webmasteri

برچسب ها

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن